Kjempegøy med vegetar!

Jammen var det morsomt å sjekke bloggstatistikken i morges og se at masse folk har vært på besøk! Kjempegøy! Jeg er opptatt av at vegetar og idrett skal være gøy. Det er gøy å trene, men det kan være vanskelig å komme seg opp av sofaen. Samtidig høres det spennende ut med vegetar, men hva skal man spise til middag?

Jeg har lyst til å gi DEG lyst til å spise vegetarisk - enten du er aktiv eller ikke. Hvis du følger med her, skal jeg vise deg hva og hvordan du kan spise som vegetar. Da blir det gøy! Kanskje blir du også inspirert til en liten løpetur? Det er i alle fall lettere å komme seg opp av sofaen med vegetarmat som ligger lett i magen!

Dagens forslag til vegetarmat som funker både før og etter trening

Pastasalat med bønner. Denne laget jeg i løpet av 20 min i går kveld. Den bestod av pasta, bønner, solsikkekjerner, avocado, salatblader, agurk, rødløk og olivenolje. Drysset på toppen er næringsgjær. Næringsgjær topper smaken og er rik på vitamin B og protein. Les mer om næringsgjær her.

Pastasalat med bønner, grønnsaker og næringsgjær

PS! Du trenger ikke løpe maraton for å ha glede av vegetarmat. Salaten smaker like bra hvis du bare vil ha en rolig kveld på sofaen.