Trening i bakfylla

Det er bare å innse det: Det er vanskelig å være 100% sunn hele tiden. Jeg forsøkte en gang å ikke drikke alkohol, men sprakk etter 2-3 uker. Jeg fant ut at det funket bedre å drikke litt innimellom enn å være totalt avholds. Man kan fortsatt være sunn. Skal man trene i helgen, må man noen ganger trene dagen etter å ha tatt et glass vin. Her får du en oppskrift på hvordan du IKKE bør gjøre det:

1. Start med å tenke at du er på bootcamp. Ta masse push ups rett på isen.

Bootcamp. Vegetarløperen.

2. Så tar du deg en sykkeltur. Gjerne i bratte motbakker.

Vintersykling. Vegetarløperen.

3. Sånn. Nå har du varmet godt opp til å forsøke å løpe opp en slalombakke i råtten snø!

Forsøk på å løpe opp slalombakke. Vegetarløperen.

4. Der! Nå er du kommet til punktet hvor du bare kan gi opp. Treningsøkta er over!

Forsøk på å løpe opp slalombakke 2. Vegetarløperen.

Dette ble litt for hardt på en dag som dette. En rolig løpetur hadde vært bedre.

Menmen! I slike tilfeller er det bare en ting å gjøre: Dra hjem, ta deg et glass vin, lag litt vegetarrisotto og prøv igjen i morgen!

Rødvin og risotto.

Og vegetarmaten er i alle fall sunn!

Når man ikke kan være 100% sunn hele tiden, er det godt å vite at vegetarmat i alle fall er bra for kroppen. Vegetarmat minsker risikoen for livsstilssykdommer som hjerte- og karsykdommer og diabetes 2. Dessuten er det kreftforebyggende. Les mer om helsefordelene ved vegetarmat her!

PS! Sjekk denne videoen hvis du vil se noen som drikker vin MENS de løper maraton! På Marathon du Medoc i Frankrike får du servert 21 glass rødvin i løpet av de 42 km. Sjekk hvordan det kan gå med stakkars nordmenn da:

http://www.youtube.com/watch?v=Hnt_O9Kn2us