Våryr og supergira på å trene!

Det fine været har gjort meg supergira på å trene. Jeg har rett og slett så mye energi og en enorm lyst til å bare trene hele tiden. Har DU lyst til å komme opp av sofaen og være aktiv i vårsola? Da har jeg noen tips til deg!

Inspirasjon til å løpe

Les boka Born to run av Christopher McDougall! Her kan du lese om løpeglade indianere og ultraløpere som finner en enorm glede i å løpe. Boka gir deg rett og slett skikkelig lyst til å løpe og teste grenser.

Jessheim Vintermaraton. Vegetarløperen.

Her løper jeg maraton. Snart blir dette for kort distanse å regne. Jeg ble så fascinert av ultraløp etter å ha lest Born to run at jeg måtte melde meg på et ultramaraton selv. I september skal jeg løpe 54 km i Nordmarka Ultra Challenge.

Maten som venter på deg etter trening

Får du også en enorm apetitt etter trening? Da kan du bruke det som drivkraft for å komme deg ut. Lag masse deilig mat som du kan spise som restitusjonsmat. Legg så ut på løpetur med mål om å bli kjempesulten så du kan gafle innpå når du kommer hjem! Funker som bare det:)

Potetsalat med tofu og nori. Vegetarløperen.

Dette er en fusion potetsalat med stekt tofu og nori. Her får du både protein og karbohydrat - akkurat det du trenger etter trening.

Det fine med vegansk mat er at det inneholder lite mettet fett og kolesterol, og at man kan spise masse uten å legge på seg. Studier viser at vegetarianere er slankere enn de som spiser kjøtt. Da går det helt fint å restituere med en vegansk cupcake eller fem!

Veganske cupcakes. Vegetarløperen.

Oppskrift på disse cupcakene finner du her.

En annen fin ting med vegetarmat, er at det er lettere å komme seg ut på trening i utgangspunktet. Det ligger så lett i magen at du sprudler i hele kroppen!

Løping i Oslo sentrum 2. Vegetarløperen.