Sykle motbakker i Aurlandsfjellet. Hurra for vegetar!

Riktig sammensatt vegetarkost gir utrolig mye energi. Nå i pinsen hadde jeg en veldig god treningsdag hvor jeg trente i over 4 timer og fortsatt hadde masse energi tilbake da jeg var ferdig. Plantpower! Jeg begynte dagen med veganske pannekaker til frokost. De ga meg energi til å sykle fra havnivå i Aurland og opp på Aurlandsfjellet som er 1320 meter over havet. Løypa er bare 16 km, så dette er skikkelig bratt!

Vegetarløperen. Sykkel Aurlandsfjellet.

Start ved havnivå i Aurland. Tanken er full av veganske pannekaker!

Vegetarløperen. Sykle Aurlandsfjellet.

Deretter var det bare å sykle oppover!

Vegetarløperen. Sykle Aurlandsfjellet.

Og oppover!

Vegetarløperen. Sykle Aurlandsfjellet.

Og oppover!

Vegetarløperen. Sykle Aurlandsfjellet.

Etter cirka en time var det ikke lenger varmt, frodig og grønt, men i stedet snø, vind og regn. Gøy å merke overgangen på kroppen!

Vegetarløperen. Sykle Aurlandsfjellet.

Tjoho! Dette var en veldig kul løype å sykle.

Vegetarløperen. Sykle Aurlandsfjellet.

Snart på toppen!

Vegetarløperen. Sykle Aurlandsfjellet.

Yay! På toppen - 1320 meter over havet! Kjempebra tur - men jeg ble jo ikke sliten.....

Da var det bare en ting å gjøre: Spise og trene mer! Jeg fylte på med 4 bønneburgere og salat og tok en ny sykkeltur på 1,5 time. Etter det fylte jeg på med litt frukt før jeg løp 50 minutter. Fortsatt masse energi igjen på slutten. Alt jeg kan si er at vegetarmat er fantastisk!

Vegetarløperen. I mål etter 4 timer trening.

Vegetarmat ligger lett i magen, gir masse energi og lar meg trene så mye jeg vil - selv rett etter å ha spist! Det er nok ikke uten grunn at det finnes så mange idrettsutøvere som spiser vegansk. Jeg kan anbefale å ta en titt på siden Great Vegan Athletes for inspirasjon!:) 

Det er forresten min fine bror Jon Valbjørn Hagelin som har tatt alle bildene i dette innlegget. Tusen takk, Jon!