Bruk tiden på å trene i stedet for å lage mat!

- Innlegget inneholder reklame i form av bilde av produkter jeg har fått fra min sponsor Veganlife -

Vil du heller bruke tiden din på andre ting enn å lage mat? Da er vi to! Jeg vil heller bruke tiden på å trene:) Jeg bruker maks 30-40 min på å lage mat på hverdagene. På denne tiden kan du enkelt lage sunn og næringsrik mat fra bunnen av. La meg dele min middagsfilosofi med deg - la middagene bestå av kornprodukter, belgvekster eller soyaprodukter, og grønnsaker. Da får du i deg karbohydrater og protein, vitaminer og mineraler. Dessuten får du blandet proteinkildene korn og belgvekster og får dermed i deg alle de essensielle aminosyrene. Hvis du vil ha i deg fett kan du bruke litt olje på toppen.

Hvordan ser et slikt måltid ut? Det blir forskjellig fra gang til gang! Her er det bare å blande etter hva du har i kjøleskapet. Her er noen eksempler på retter jeg har blandet sammen.

Fullkornspasta med grønnsaker og tofu

Her har jeg kokt fullkornspasta, og laget en topping til. Toppingen består av stekt hvitløk, gulrot, tomater og spinat, samt en pakke silken tofu som jeg har most oppi grønnsakene. Så har jeg krydret med salt, pepper og paprikapulver. 

Dette smakte så godt at jeg måtte lage det to dager på rad!

Dette smakte så godt at jeg måtte lage det to dager på rad!

Bønnespaghetti med grønnsaker og fullkornspita

Her har jeg kokt bønnespaghetti som jeg har fått fra sponsoren min Veganlife Sverige. Spaghettien består av 100% svarte bønner og inneholder hele 45% protein. Og så smaker den nesten bedre enn vanlig spaghetti! 

Jeg har blandet spaghettien oppi masse rå grønnsaker og hatt fullkornspita ved siden av.

Nam! Bønnespaghetti er superdigg. Og så hele 45% protein, da!

Nam! Bønnespaghetti er superdigg. Og så hele 45% protein, da!

Basmatiris med grønnsaker og soyabiter

Her har jeg kokt fullkorns basmatiris med hvitløk, løk, revet gulrot og grønnsaksbuljong. Etterpå har jeg hatt oppi tomater, spinat og soyabiter. Jeg har fått soyabitene av sponsoren min Veganlife Norge. Jeg synes de smaker litt som medisterkaker. 

Dette metter veldig godt og smaker herlig:-)

Dette metter veldig godt og smaker herlig:-)

Har du noen enkle og sunne retter? Del dem gjerne i kommentarfeltet under!